İnternetten Satış Yapmak İçin Pazaryerlerinden Faydalanın
Size nasıl yardımcı olabiliriz?
Ana Sayfa > E-Ticaret Blog > İnternetten Satış Yapmak İçin Pazaryerlerinden Faydalanın
İnternetten Satış Yapmak İçin Pazaryerlerinden Faydalanın
İnternetten Satış Yapmak İçin Pazaryerlerinden Faydalanın

İçindekiler

 

İnternetten Satış Yapmak İçin Pazaryerlerinden Faydalanın

İnternet çağında, kendi işinizi kurmak veya mevcut işinizi büyütmek için eşsiz fırsatlar mevcut. İnternetten satış yapmak bu fırsatlardan sadece biri. Satış yapmak için yalnız kendi web sitenizi oluşturmakla sınırlı değilsiniz. İnternetten satış yapmanın daha pek çok yolu vardır. Bu yolların başında da online pazaryerleri gelir.

Pazaryerleri, internet ticaretinin güç merkezleridir. Trendyol, Hepsiburada, N11 ve daha pek çok platform; milyonlarca alıcı ve satıcıyı bir araya getirir. Bu büyüleyici dünyada yerinizi almanın zamanı gelmiş olabilir. Bu yazımızda pazaryerlerinin avantajlarını, internetten satış yapmak için pazaryerlerini nasıl kullanabileceğinizi ve bu platformlardan nasıl en iyi şekilde faydalanabileceğinizi öğrenebilirsiniz. 

Pazaryerleri Nedir?

Online pazaryerleri, modern e-ticaret dünyasının vazgeçilmez bir parçasıdır. Bu platformlar firmalara ve satıcılara mal ve hizmetlerini birçok kanal üzerinden sunma fırsatı sunar. Pazaryerleri, büyümeyi hedefleyen işletmeler için harika bir yol sunar. Ayrıca e-ticaretteki en başarılı ve karlı iş modellerinden birini temsil eder.

Pazaryerlerinde üçüncü taraf satıcılar ürünlerini tek bir çatı altında sunma imkanı bulur. Tüm satıcılar aynı yazılım altyapısını ve işlem mantığını kullanır. Böylece müşterilere ortak bir deneyim sunarlar. Online pazaryerleri e-ticaretin büyüme eğilimini yakından takip eder. Bu platformlar kendi markaları olan işletmeler için önemli bir ek satış kanalıdır. Burada yer almak hem potansiyel satışları hem de karı arttırmak için etkili bir yöntemdir. İşletmeler e-ticaret sitelerinde satış yapmak dışında müşterileri ile daha güçlü ilişkiler kurma ve genişleme fırsatı da bulurlar. Online pazaryerleri e-ticaret dünyasının canlı ve rekabetçi yüzünü temsil eder.

E-Ticarette satış yapmak için pazaryerleri yanı sıra çok uygun maliyetlerle de kendi e-ticaret sitenizi yapabilirsiniz. T-Soft E-ticaret paketlerimiz sayesinde ister e-ticarete yeni başlayın ister de profesyonel seviyede olun fark etmeksizin işinizi kolaylaştıran çözümlere bizimle ulaşabilirsiniz. Pazaryeri entegrasyonlarını kolaylıkla yapabileceğiniz paketlerimizde ödeme, lojistik ve tedarikçi entegrasyonlarından kampanya yönetimine, blok yönetiminden çoklu dil desteğine, para çözümlerinden e-Fatura e-Arşiv çözümlerine kadar işinizi kolaylaştıracak özellikleri bulabilirsiniz.

Pazaryerlerinin Satıcılara ve Müşterilere Sağladığı Avantajlar

Pazaryerlerinin e-ticaret ekosistemine sağladığı pek çok avantaj vardır. Bu avantajlardan bazıları aşağıdaki gibi sıralanabilir:

  • Küçük işletmeler ve bütçesi sınırlı olan mağazalar, kendi e-ticaret web sitelerini kurma veya pazarlama için büyük bütçelere sahip olma zorunluluğu olmadan pazaryerlerinde satış yapabilirler. Böylece küçük mağazalar büyük ve tanınmış işletmelerle rekabet etme fırsatı bulur. Ayrıca pazaryerleri sayesinde bu küçük işletmelerin görünürlüğü de artar.
  • Pazaryerleri müşterilerine tek bir platformda birçok farklı mağazanın ürünlerini görmelerini ve karşılaştırma olanağı sağlar. Müşteriler en iyi fiyatı veya kaliteyi seçme imkânı bulur.
  • Pazaryerleri, müşterilere indirim kuponları ve pazarlık seçenekleri sunar. Ayrıca işlem sürelerini kısaltır. Bunun hem satıcılara hem de alıcılara avantajı vardır. Hızlı tepkiler, satıcıların kampanyalarını gerektiğinde ayarlama olanağı sunar.
  • İşletmeler, kendi e-ticaret siteleri için domain, hosting, SEO yanı sıra tanıtım için dijital reklamlar gibi bazı maliyetlerle karşılaşabilirler. Oysa pazaryerlerinde bu tür maliyetler çok daha düşüktür.
  • Pazaryerlerinin bireysel e-ticaret web sitelerinden daha büyük bir müşteri kitlesi vardır. Satıcılar, promosyonlar ve reklam kampanyaları için belirli bir bütçe ayırarak çok daha geniş bir kitleye ulaşabilirler. Bu, yeni müşteri edinme maliyetini azaltır.

Pazaryerlerinin Satıcılar ve Müşteriler için Dezavantajları

E-Ticaret pazaryerleri, birçok avantaj sunsa da bazı karmaşık zorlukları ve olumsuz yönleri nedeniyle dezavantajlar da barındırır. Pazaryerlerinin dezavantajları şu şekilde sıralanabilir: 

  • Pazaryerlerinin büyük hacmi ve yüksek fiyat rekabeti satıcıları düşük fiyatlarla müşterilere ulaşmaya zorlar. Bu durum karlılığı azaltabilir.
  • Ürün kalitesi ve teslimat süreleri üzerindeki kontrol pazaryerlerinin elinde olmayabilir. Çünkü pazaryerlerinde satılan ürünler doğrudan satıcı tarafından müşteriye ulaştırılır.
  • Pazaryerleri mağaza açma ve ürün listeleme işlemleri için platformu kullanan satıcılardan belirli bir oranda komisyon alır. Bazı pazaryerlerinin üyelik veya abonelik adı altında ücretleri de vardır. Firmalar satış yapabilmek için pazaryerlerine üyelik ücreti veya satış komisyonu ödemek zorundadır.
  • Online pazaryerlerinde öne çıkmak ve mağazanın görünürlüğünü artırmak için ek reklam harcamaları yapmak gerekebilir. Aksi durumda, markalar kendilerini öne çıkarmakta zorluk yaşayabilirler.
  • İşletmeler, pazaryerlerinin belirlediği kurallara uymak zorundadır.
  • Tüketiciler, genellikle tanıdık markalardan alışveriş yapmaya eğilimlidirler. Sadece pazaryerlerinde bulunmak marka kimliğini olumsuz etkileyebilir.

Pazaryerlerinde Satış Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Daha çok müşteriye ulaşma imkânı sunan pazaryerlerine girerken aşağıdaki detayların göz önünde bulundurulması faydalı olur: 

  • Pazaryerlerinde satış yapmak, yüksek maliyetli bir e-ticaret web sitesi kurma zorunluluğunu ortadan kaldırır. Fakat rekabetin yoğun olduğu bu platformlar marka prestijinin korunmasını zorlaştırabilir.
  • Pazaryerlerinin bağımsız e-ticaret sitelerine göre daha çok ziyaretçi çekme imkanı vardır. Birçok ziyaretçi, belirli bir ürün aramadan bu sitelere göz atma eğilimindedir. Bu durum, anlık alışverişlere yol açabilir.
  • Müşteri odaklı pazaryerlerinde müşteri yorumları ve şikayetleri, mağazaya yönelik yaptırımlara neden olabilir.
  • Kendi e-ticaret siteleri olan işletmeler, pazaryerlerinde ürünlerini pazarlayarak gelirlerini artırabilirler.
  • Pazaryerleri sınır ötesi e-ticaret fırsatları sunar.
  • Pazaryerlerinde 7/24 satış yapmak mümkündür.
  • Pazaryerleri e-ticarette yeni fırsatlar sunarak ticari deneyim kazandırır.
  • Pazaryerlerinde çapraz satış fırsatları sınırlı olabilir.
  • Pazaryerlerinin kuralları markaların hareket özgürlüğünü sınırlayabilir.

Türkiye’deki Online Pazaryerleri

Pazaryeri iş modeli, Türkiye'de hızla büyüyerek tedarikçiler için cazip bir seçenek haline gelmiştir. Bu yükselişin arkasındaki etkenler oldukça belirgindir. Pazaryerleri, güçlü lojistik altyapıları, dağıtım ağları, dijital pazarlama becerileri ve içerik sunumları gibi yetkinlikler sayesinde KOBİ'ler ve geleneksel perakendeciler için e-ticarete giriş engelini azaltır. Aynı zamanda KOBİ'lerin uluslararası arenada faaliyet göstermelerine yardımcı olan önemli bir destekleyici rol oynar.

Son yıllarda Türkiye'deki pazaryerlerine yapılan yatırımların hızla arttığını fark edebilirsiniz. Tercih edilen e-ticaret platformları, büyük oyuncuların yatırımlarıyla sektörde önemli bir büyüklüğe ulaşmıştır. Pazaryeri entegrasyonu B2C, C2C, B2B gibi farklı çalışma modellerine uyum sağlayabilme esnekliğine sahiptir. Ürün ve hizmet sunumu açısından pazaryerlerinin sınırları bazen belirsizleşebilir. Türkiye’de hem satıcılar hem de alıcılar tarafından yoğun ilgi gören pazaryerleri arasında Trendyol, Hepsiburada ve N11 bulunur. Bu pazaryerlerinde farklı pek çok kategoride ürün listelenir. 

T-Soft e-ticaret çözümlerimizle çok kolay şekilde pazaryeri entegrasyonu yapabilirsiniz. Hem kendi sitenizde hem de farklı yerlerde satış yaparak işinizi büyütebilirsiniz. Daha detaylı bilgi için bizi arayabilir, ekibimizden destek alabilirsiniz.

Trendyol Mağazası Nasıl Açılır?

Trendyol'da mağaza açma işlemine başlamadan önce bilmeniz gereken temel şey, mağaza açmak için bir şirkete sahip olmanız gerektiğidir. Bir şirketiniz yoksa şahıs şirketi kurma sürecine girmeniz gerekir.

Trendyol'da mağaza açmak istiyorsanız "Trendyol’da Satış Yap" sayfasına giderek Trendyol Pazaryeri adımını seçebilirsiniz. Bu aşamada, sizden belirli bilgiler istenir. Başvurunuzu tamamladıktan sonra başvurunuz değerlendirmeye alınır. Başvurunuz kabul edildiğinde ilgili iletişim kanalları aracılığıyla size bilgilendirme yapılır.

İlgili İçerik: Trendyol’da Satış Yapmak, Trendyol’da Nasıl Mağaza Açılır?

Hepsiburada Mağazası Nasıl Açılır?

Hepsiburada pazaryeri, e-ticaret pazaryerleri arasındaki en popüler platformlardan biri olarak öne çıkar. Popülerliğinin arkasında yatan ana sebepler arasında Hepsiburada'nın mağaza sahipleri yanı sıra üyelerine de ücretsiz hizmet sunması, geniş ürün kategorileri ve büyük ziyaretçi kitlesi bulunur. Bu nedenle de Hepsiburada platformunda satıcı olmak, başarılı bir e-ticaret için gerekli bir adım olur.

Hepsiburada platformunda mağaza açmak için öncelikle başvuru formunu doldurmanız gerekir. Formda istenen bilgileri girdikten sonra Hepsiburada mağaza açma başvurunuz incelemeye alınır. İstenilen şartları karşılıyorsanız başvurunuz onaylanır.

N11 Mağazası Nasıl Açılır?

N11 platformunda mağaza açmak istiyorsanız öncelikle bir üyelik oluşturmanız gerekir. Üyelik oluşturmak için doldurulan formda kişisel bilgilerin yanı sıra mağaza ile ilgili çeşitli bilgiler de istenir. Burada dikkat edilmesi gereken önemli bir ayrıntı ise mağaza adınızı bir kez belirledikten sonra ne yazık ki değiştiremeyeceğinizdir. Bu nedenle mağaza adınızı dikkatlice seçmelisiniz. Çünkü N11'de mağazanız bu adla görünecektir.

N11 pazaryeri mağazası başvurusunda "Şahıs" veya "Şirket" olmak üzere iki seçenek sunulur. Burada "şahıs" olarak belirtilen bir şahıs şirketini ifade eder. N11'de mağaza açmak ve satış yapmak için bir şirket olma zorunluluğu vardır. Şirket kurma süreçleri ile ilgili daha fazla bilgi edinmek için konuyla alakalı kaynakları inceleyebilirsiniz. Şahıs veya şirket seçeneklerinden birini işaretledikten sonra formu doldurarak devam edersiniz. Satış yapacağınız ana kategori ve bu kategoriye ait bir alt kategori belirtmeniz istenir. Başvurunuzu tamamladıktan sonra başvurunuz incelemeye ve değerlendirmeye alınır. 

Çiçeksepeti’nde Mağaza Nasıl Açılır?

Çiçeksepeti’nde satış yapabilmek için öncelikle bir mağaza açma başvurusu yapmanız gerekir. Mağaza açma başvurusunun ilk aşamasında başvuru türünü seçmeniz istenir. Çiçeksepeti’nde şunları yapabilirsiniz:

  • Çiçeksepeti bayisi olarak mağaza açabilirsiniz.
  • Çiçeksepeti markası altında Franchise mağaza açabilirsiniz.
  • Pazaryerinde kendi ürünlerinizi satmak üzere mağaza açabilirsiniz.
  • Kadın girişimci olarak satış yapabilirsiniz.
  • Öğrenci olarak satış yapabilirsiniz.
  • STK olarak satış yapabilirsiniz.

Çiçeksepeti’nde satış yapabilmek için vergi mükellefi olmanız gerektiğini unutmayın. Dolayısıyla bir şirket olma gerekliliğiniz vardır. Şahıs firması veya Anonim ve Limited Şirket olarak Çiçeksepeti’nde mağaza açabilir ve satış yapabilirsiniz.

Pazaryeri Yazılımı Nedir?

Pazaryeri yazılımı, e-ticaretin gün geçtikçe büyüyüp güçlendiği ve geniş kullanıcı kitleleri tarafından benimsenmiş bir sektör olarak karşımıza çıkar. Ayrıca bu büyüme farklı ticaret kanallarının da oluşmasına neden olmuştur. E-ticaret çağının tüm dünyada başlangıcıyla birlikte hem yatay hem de dikey ticaret olmak üzere iki temel kavram gelişmiştir. Bu kavramların gelişmesi e-ticaret sektöründe hizmet veren farklı pazaryeri yazılımları dallarının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Pazaryeri yazılımının kolları arasında B2B e-ticaret yazılımları, B2C  ve C2C e-ticaret yazılımı gibi farklı alt dallar da bulunur.

T-Soft çözümlerimizde pazaryeri entegrasyonu işlerinizi hızlandıracak seçenekler sunar. Farklı pazaryerlerini sitenize entegre ederek, birçok alanda satışa kanalize olabilir ve buraları kolay şekilde yönetebilirsiniz.

Pazaryeri Yazılımı Özellikleri Nelerdir?

Günümüzde kullanılan tüm bilgisayarlar, akıllı telefonlar ve diğer akıllı cihazlar yazılım geliştirme sayesinde hayata geçer. Benzer şekilde internet üzerinde giyim, elektronik ve bilgi gibi farklı alanlarda hizmet veren siteler de yazılımın gücüyle faaliyet gösterir. Pazaryeri yazılımı da tedarikçilerin ürünlerini aynı platformda sunarak çevrimiçi alışveriş yapma olanağı sunan ve bunun için gerekli altyapıyı sağlayan bir yazılım türüdür.

Pazaryeri projelerinin temelini ödeme altyapısı oluşturur. Aynı zamanda tedarikçilerin ürünlerini sorunsuz bir şekilde listeleyebilmeleri için XML entegrasyonu gibi araçları kullanır. Pazaryeri yazılımları geniş bir kullanıcı kitlesine hizmet sunduğu için görsel ve düzen özelliklerinin ötesinde güvenli ödeme altyapısıyla ilgili yüksek seviyede güvenlik sunmalıdır.

Pazaryeri Yazılımı Yan Kolları

Pazaryeri yazılımı, B2B ve C2C e-ticaret yazılımları ve B2C yazılımı olmak üzere üç farklı yan kola ayrılır. Bu yan kolların işleyişi ve amaçları şu şekildedir:

İlgili İçerik: B2B, B2C ve C2C Farkları ve İşleyişleri

B2B E-Ticaret Yazılımı

İşletmelerin geniş bir kullanıcı kitlesine online hizmetler sunmasını ve böylece e-ticaret alanında varlık göstermelerini sağlamak amacıyla tasarlanmış bir yazılımdır. Bu yazılım, ticari işlemlerin güvenli şekilde gerçekleşmesini ve ürünlerin kolayca erişilebilir olmasını sağlayacak yüksek güvenlik önlemleri içerir.

C2C E-Ticaret Yazılımı

Bu tür pazaryeri modelleri "Marketplace" olarak adlandırılır. Son kullanıcının kendi aracılığıyla diğer son kullanıcılardan ürün satın aldığı bir platformu ifade eder. Yani ürünlerin doğrudan bireyler arasında alınıp satıldığı bir ortamı tanımlar.

B2C E-Ticaret Yazılımı

B2C yazılımını diğer yazılım türlerinden ayıran temel özellik, işletmelerin tüketici kitlesine ulaşmalarını ve bu konuda çalışmalar yapmalarını desteklemesidir.

Binlerce markanın ilk tercihi olan çözümlerimizle hem güvenli hem kullanıcı dostu hem de size özel şekilde özelleştirilmiş bir e-ticaret alt yapısı oluşturabilir, yalnızca satış yapmaya odaklanarak işinizi büyütmeye odaklanabilirsiniz. 

Eklenme Tarihi: - Güncellenme Tarihi:

Öne Çıkan Makaleler