E-Ticarette 5N1K Modeli
E-Ticarette Kazanma Sezonu Başlıyor! T-SOFT’un Bir Teklifi Var E-Ticarette Kazanma Sezonu Başlıyor!
0

Gün

0

Saat

0

Dakika

0

Saniye

Fırsatı Kaçırma
E-Ticarette Kazanma Sezonu Başlıyor
0

Gün

0

Saat

0

Dakika

0

Saniye

Fırsatı Kaçırma
Size nasıl yardımcı olabiliriz?
Ana Sayfa > E-Ticaret Blog > E-Ticarette 5N1K Modeli
E-Ticarette 5N1K Modeli
E-Ticarette 5N1K Modeli

İçindekiler

 

E-Ticaretin 5N1K’sı

E-ticaretin 5N1K’sı e-ticaret faaliyetlerinde olmazsa olmazlardan biri. Ne, neden, nasıl, nerede, ne zaman ve kim sorularının bir araya gelerek oluşturduğu 5N1K modeli, e-ticarette başarı sağlamak isteyen firmaların farklılık oluşturmaları ve strateji planı yapabilmeleri için kritik bir öneme sahip. Bu süreçte elde edilecek olan başarı firmaların doğru hedef kitleye ulaşabilmelerinde başlıca rol oynuyor.

E-ticarette uygulanacak 5N1K formülü bilgi toplamayı daha sistemli bir hale getirerek firmaların zaman kaybı yaşamadan hedeflerine en kısa sürede ulaşmalarını sağlıyor. E-ticarette başarılı olmanın formülü, bu 6 soruyu doğru bir şekilde cevaplamaktan geçiyor.

E- Ticarette 5N1K Modeli

5N1K modeli, pek çok alanda sorunların doğru ve hızlı bir şekilde çözümlenebilmesinde kullanılan modellerdendir. Kısaca bilgi toplama tekniği anlamına gelen bu model, e-ticaret için de hayati bir öneme sahiptir. Ne, neden, nasıl, nerede, ne zaman ve kim sorularına e-ticarette verilecek her cevap, firmanın ve dolayısıyla markanın başarıya ulaşmasında son derece olumlu etki eder.

Ne, Neden, Nasıl, Nerede, Ne Zaman, Kim?

E-ticarette başarı sağlamak için birtakım kuralların uygulanması gerekir. Birçok farklı alanda karşılaşılan 5N1K kavramı e-ticaretin bel kemiğini oluşturmaktadır. E-ticarete doğru adım atabilmek için 5N1K modelinin ayrı ayrı ele alınması gerekir.

1. Ne

5N1K modelinin ilk ve en temel kavramı olan ‘’Ne’’, e-ticaretle satışı yapılacak olan ürünün ne olduğunun belirlenmesidir. Bu aşamada yapılması gereken durum analizinin yapılarak marka, hedef ve rekabet koşullarının incelenmesi olacaktır.

2. Neden

‘’Neden’’ kavramı e-ticarette içeriğin satış amacının belirlenmesidir. E-ticarette müşterilerin ürünü neden alması gerektiği ile bir bağlantı kurması ürün satış sürecinin olumlu yön bulmasını sağlayacaktır.

3. Nasıl

E-ticarette ‘’Nasıl’’ kavramı, müşterilere ulaşma konusunda nasıl bir yol çizileceğinin belirlenmesi ve müşteri memnuniyetinin nasıl sağlanacağının konusunda çözüm bulmada yardımcı olacaktır. 

4. Nerede

İşletmenin faaliyet göstereceği alanın belirlenmesi ve doğru hedef kitlenin nerede bulunabileceği ‘’Nerede’’kavramı ile açık bir şekilde dile getirilmektedir. Coğrafi hedeflerin doğru bir şekilde belirlenmesi ile birlikte yüksek satışlarla kar elde etmek mümkün olacaktır.

5. Ne Zaman

E-ticaretin 5N1K’sı içerisinde yer alan ‘’Ne Zaman ‘’ kavramı hedef kitlelere ürünlerin hangi zaman aralığında ulaştırılacağıyla ilgilenir. Doğru zamanda ve doğru coğrafi alanda verilen hizmetler satışların da doğrudan artmasını sağlayacaktır.

1K Kuralı: Kim

Hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmada teknolojik gelişmelerin payı oldukça büyüktür. Bu doğrultuda hangi müşterinin neye ihtiyacı olduğu belirlenerek satışların da o yönde yapılması uygun görülmektedir.

5N1K = Kar

İşletmelerinin faaliyetlerini aksatmadan yürütebilmelerinde ve finansal hedeflerine ulaşabilmelerinde maliyet planlaması oldukça önemlidir. Bu aşamada firmalar maliyetlerin analizini yaparak karlılık oranlarının ne olduğunu gözden geçirmek durumundadırlar. 

E-Ticarette Başarı Sağlayan Formüller

  • Doğru Müşteriye Ulaşmak

E-ticaret ile pazarlamada yaşanan en büyük değişimlerin başında gelmektedir. Mobil cihazların günlük hayatın bir parçası haline gelmesi ve alışverişlerin birçoğunun internet üzerinden yapılıyor olması e-ticaretin önemini bir kat daha ortaya koymaktadır. E-ticaretin 5N1K’sı için çözüm arayan firmaların ilk odak noktası doğru müşteri olmaktadır. 

Doğru hedef kitleye ulaşarak satışlarını arttırmak isteyen firmalar, dijital pazarlama ve SEO tekniklerini başarılı bir şekilde kullanarak ve sosyal medya kanallarında reklam vererek bu amaçlarına kısa bir süre oluşabilmektedirler.

  • Growth Hacking Yaklaşımının Uygulanması

E-ticarete yön veren yaklaşımlardan biri olan Growth Hacking yaklaşımı, 5N1K modelini en etkili cevaplayan formüllere sahip bir yaklaşımdır. Büyümek için inovatif yollar arayan firmalar Growth Hacking yaklaşımı ile daha fazla veri analizi sağlayarak daha fazla bilgi sahibi olabilmektedirler. 

E-ticaretin 5N1K’sı olarak ifade edilen bu yaklaşım, firmaların hedef kitleyi iyi tanıyarak ve doğru hedefi belirleyerek tanıtım görselleri ile birlikte optimizasyonları doğru bir şekilde yönetebilmesini sağlayacaktır. 

  • 7/24 Sosyal Medya

Hemen her yaştan kullanıcıya sahip olan sosyal medya, e-ticaretle uğraşanlar için vitrin niteliğindedir. 7 gün 24 saat açık olan sosyal medya hesapları e-ticaretin en önemli basamağını oluşturmakta, sosyal medya reklamları ile daha fazla tüketiciye ulaşmak çok daha kolay olmaktadır. Firma sahipleri sosyal medya hesaplarında yapacakları anketlerle tüketicilerin talep ve önerileri hakkında daha fazla bilgi sahibi olabileceklerdir.

  • E-Ticarette Omnichannel ve ROPO Kavramı

E-ticaretle uğraşan firmaların itimat etmemesi gereken iki kavram Omnichannel ve ROPO (Research Online Purchase Offline) olmaktadır. Offline satın alma ve online araştırma anlamına gelen ROPO pazarlama ve ticaret hakkında verilerin elde edilmesini sağlamaktadır. Omnichannel kavramı ise e-ticarette online ve offline kanalların entegrasyonu anlamına gelmektedir. E-ticaretin 5N1K’sı denildiğinde akla gelen ilk iki kavram bunlar olmaktadır.

  • CRM Uygulaması

E-ticarette müşteri ilişkilerinin doğru bir şekilde yönetilmesi, iyileştirilmesi ve analiz edilmesi başarılı bir CRM çalışması ile gerçekleştirilmektedir. İşletmelerin başarılarını da olumlu yönde etkileyen bu durum müşteri etkileşimlerinden en iyi şekilde yararlanabilmeyi sağlayacaktır. CRM uygulamaları ile birlikte var olan müşteriler korunarak potansiyel müşteriler elde edilebilecektir.

  • Aynı Gün Teslimat

E-ticarette müşteride güven duygusu oluşturmak, potansiyel müşteri bulmak ve ciroya katkı sağlamak için aynı gün teslimat kavramı tartışılamaz niteliktedir. Müşterilerin firmalardan daha fazla değer görmek istemesi ve alacağı ürünlere hemen ulaşabilmelerinde aynı gün teslimat kavramı ön plana çıkmaktadır. Firmaların e-ticarette başarı sağlamaları ve aynı zamanda yüksek kazançlar elde etmelerinde aynı gün teslimat kavramına dikkat etmeleri gerekir.

E-ticaretin 5N1K’sı sektörde kısa sürede daha fazla farkındalık oluşturmak isteyen firmalar için doğru teknikleri bir arada sunmaktadır. Müşteri detayı atlamamak, müşteri taleplerini göz önünde bulundurmak ve doğru sorularla doğru cevapları bulmak e-ticarette başarılı olmanın anahtarını oluşturmaktadır.  

Eklenme Tarihi: - Güncellenme Tarihi:

Öne Çıkan Makaleler