E-Ticaret Conversion Rate (Dönüşüm Oranı) Nedir? 
Size nasıl yardımcı olabiliriz?
Ana Sayfa > E-Ticaret Blog > E-Ticaret Conversion Rate (Dönüşüm Oranı) Nedir? 
E-Ticaret Conversion Rate (Dönüşüm Oranı) Nedir? 
E-Ticaret Conversion Rate (Dönüşüm Oranı) Nedir? 

İçindekiler

 

E-Ticaret Conversion Rate (Dönüşüm Oranı) Nedir?

Günümüzde rekabet yaratma konusunda çok geniş fırsatlar sunan e-ticaret dünyası, dünyanın neredeyse her noktasında kendisine faaliyet alanı bulur. Hızlı ve yoğun rekabetin yaşandığı bu alanda markaların başarısı için çok çeşitli metrikler devreye girer. Bu metriklerden bir tanesi de conversion rate yani dönüşüm oranıdır. Dönüşüm oranı nedir sorusuna kısaca, web sitesini ziyaret eden kullanıcıların ziyaretlerinin bir eyleme dönüşmesi şeklinde cevap verilebilir. Bu eylem; satın alma işleminden form doldurmaya, e-bültene ya da web sitesine aboneye olmaya kadar çeşitli unsurları kapsar.

E-Ticarete analiz yapmak çok önemlidir. Yapılan analizler sonucu hedef kitlenin tercihleri belirlenir ve reklam kampanyalarından ürün seçimine, ürün konumlandırmadan satışlara kadar pek çok unsur güncel verilere göre düzenlenir. T-Soft olarak sunduğumuz e-ticaret çözümlerinde verilerinizi kolaylıkla analiz edebilir, faaliyetlerinizin başarısını ölçebilirsiniz. 

E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nedir?

Dönüşüm oranı, dijital pazarlama performansının ölçümünde kullanılan önemli göstergelerdendir. E-ticaret dönüşüm oranı, web sitesini ziyaret eden kişilerin kaç tanesinin satın alma işlemi gerçekleştirdiğini ölçer ve verileri de yüzde cinsinden ifade eder. 

Günde 100 ziyaretçi alan bir siteden 3 kişi satın alma işlemi yapıyorsa, dönüşüm oranının %3 olduğunu gösterir. Değişim oranı yüksekse, doğru bir hedef kitleye yönelik doğru ürün ya da hizmet pazarlandığının göstergesidir. Bu sebeple de dönüşüm oranı arttırma markaların önemli hedefleri arasındadır.

E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Hesaplanır?

Dönüşüm oranı hesaplama formülü kısaca şu şekildedir;

  • Dönüşüm Oranı = Toplam Satış / Ziyaretçi Sayısı
  • Örneğin, 2000 tıklama sonrasında 80 satış eylemi gerçekleşiyorsa (80/2000) dönüşüm oranı %40’dır. 

Dönüşüm oranının işletmedeki başarısı ve web sitesinin etkinliğini değerlendirmek için oldukça önemli bir veri olduğunu söylemek mümkündür.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu

CRO ya da dönüşüm oranı optimizasyonu olarak bilinen kavram, e-ticaret sitelerinin dönüşüm oranını artırmak için oluşturduğu strateji ve teknikleri içerir. Birçok faktörden oluşan CRO için farklı ihtiyaçlara göre farklı stratejiler bulunur. Bunlardan ilki A/B testleridir. A/B testleri, ziyaretçilerin farklı web sitesi ögelerine kadar incelenmesinden oluşur. Buna göre başlık, metin, düğme rengi gibi verilerin farklı versiyonları oluşturularak inceleme yapılır. Ziyaretçinin dönüşüm oranlarına göre test işlemi gerçekleşir.

Kullanıcı deneyimi iyileştirilmeleri de önemli bir noktadır. Web sitesini gezerken potansiyel müşterinin işini kolaylaştırmak için hız artırılır ve kullanıcı dostu bir deneyim sunulur. Bu sayede müşterinin dönüşüm oranını artırmak hedeflenir. Web sitelerinde mobil dostu tasarım dönüşüm oranlarını arttıran bir faktördür. Ayrıca site yöneticilerinin kullanıcı geri bildirimlerini incelemesi ve kendilerini daha iyi bir hale getirmesi de CRO konusunda önemli bir taktiktir. E-ticaret sitesinin taleplere dönüş yapması ve kendini iyileştirmesi ziyaretçilerin müşteriye dönüşmesinde oldukça önemli rol oynar. Dönüşüm oranı takibi size doğru hedef kitleye ulaştığınızı gösteren önemli bir araç olacaktır.

T-Soft E-Ticaret çözümlerimizde yüksek dönüşüm oranları elde etmenizi sağlayacak hizmetleri sizlere sunuyoruz. Doğru hedef kitlenize en hızlı şekilde ulaşabilir, onların bağlılığını sağlayabilirsiniz. Reklam yönetiminden kampanya yönetimine, kullanıcı dostu mobil arayüzünden size özel çözümlerine kadar sizi satış hedeflerinize götürecek avantajlarımızı keşfedebilirsiniz.

Eklenme Tarihi: - Güncellenme Tarihi:

Öne Çıkan Makaleler