E-Ticaret Sitesi Kurmak, 30 Adımda Başarılı Bir E-Ticaret Sitesi Nasıl Kurulur?
Size nasıl yardımcı olabiliriz?
Ana Sayfa > E-Ticaret Blog > E-Ticaret Sitesi Kurmak, 30 Adımda Başarılı Bir E-Ticaret Sitesi Nasıl Kurulur?
E-Ticaret Sitesi Kurmak, 30 Adımda Başarılı Bir E-Ticaret Sitesi Nasıl Kurulur?
E-Ticaret Sitesi Kurmak, 30 Adımda Başarılı Bir E-Ticaret Sitesi Nasıl Kurulur?

İçindekiler

 

E-Ticaret Sitesi Kurmak, 30 Adımda Başarılı Bir E-Ticaret Sitesi Nasıl Kurulur?

İnternetin en büyük faydalarından biri, sınırları ortadan kaldırmasıdır. Son yıllarda aranılan her şeye kolaylıkla ulaşılmasının yanı sıra istenilen her şeyin satın alınabilmesi de kolaylaşmıştır. Bu nedenle günümüzde internete para harcamak olağan bir durumdur. Özellikle pandemi gibi küresel çapta yaşanan ve internet üzerinden ihtiyaçlarımızı satın alma oranlarını artıran durumlar nedeniyle e-ticaret gittikçe büyümüş ve büyümeye devam etmektedir.
İstatistikler 2022 yılında küresel perakende satışların %21’inin çevrimiçi olarak gerçekleştiği, oranların 2023’de %22,3 olacağı yönündedir. Büyüyen bu pazarda yer almak ve başarılı olmak, işletmelerin önem vermesi ve dikkat etmesi gereken konuların başındadır. 
İyi hazırlanmış bir e-ticaret sitesiyle geniş kitlelere kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Ancak başarılı bir e-ticaret sitesi kurmak; planlama yapmayı, kaynakları etkin kullanmayı, emek sarf etmeyi ve sabır göstermeyi gerektiren karmaşık bir süreçtir. Başarılı ve kazandıran bir e-ticaret kurmak için aşağıdaki adımları uygulayabilir ya da bizi arayarak e-ticarette T-Soft farkını yaşayabilirsiniz.

30 Adımda Başarılı Bir E-Ticaret Sitesi Kurma Rehberi

1. İş Fikrini Belirleyin

E-Ticarette başarı olmak istiyorsanız ilk önce doğru bir iş fikri bulmalısınız. Analiz edilmiş ve araştırılmış doğru iş fikriyle başarıya giden yolda büyük bir adım atmış olursunuz.

2. Pazar Araştırması Yapın

İster geleneksel ister de çevrimiçi dünyada olsun, bir işe başlamadan önce araştırma yapmalısınız. Girmek istediğiniz pazarın durumunu rekabet analiziyle talep ve eğilimlerine göre değerlendirmelisiniz. 

3. İş Planı Oluşturun

E-Ticaret yapmak, uzun soluklu ve planlama gerektiren bir iştir. Bu nedenle iş planları oluşturmalı, gelir ve giderlerinizi analiz ederek bütçenizi ve finansman kaynaklarınızı belirlemelisiniz. 

4. İşletme Türlerini Araştırın

E-Ticaret sitesi kurmadan önce hangi platformda, nasıl bir işletme ile süreci yöneteceğinize karar vermelisiniz. E-Ticaret için şirket kurmak gerekli olmayabilir. Buna yapacağınız araştırma ve analizlerin sonucuna göre karar vermelisiniz.

5. Hukuki İşlemleri Atlamayın

Bir işletme kuruyorsanız yasal işlemlerden bağımsız olamazsınız. İşletmenizi kaydetmek ve markanızı tescillemek, sizi rakip işletmeler karşısında daha güçlü kılacaktır.

6. Ürün Tedarikçileri Bulun

Hedef kitlenize sunacağınız ürün veya hizmetleri tedarik edeceğiniz doğru ve güvenilir kaynakları bularak anlaşma yapmalısınız. Süreklilik, internetten satış yapmak ve başarılı olmanın olmazsa olmaz adımlarındandır. 
T-Soft’un gelişmiş çözümleri arasında, farklı platformları tek yerden yönetmenizi sağlayan lojistik ve tedarikçi entegrasyonu da bulunmaktadır.

7. E-Ticaret Platformu Seçin

E-Ticaret sitesi nasıl kurulur ya da ben yapabilir miyim gibi soruların yanıtı, artık çok basittir. Hatta sıfırdan e-ticaret sitesi kurmaya dahi gerek yoktur. Birçok platform size ürün ve hizmetlerinizi sergileyeceğiniz, hedef kitlenize kolayca ulaşabileceğiniz hazır web siteleri sunar. Bu tarz platformlar hızlı çözümler sunmasına rağmen standart tarzları da peşi sıra getirir. 
Eğer markanıza özel bir site kurmak istiyorsanız ve teknik bilgiye de sahipseniz kişiselleştirilebilir çözümleri düşünebilirsiniz. T-Soft olarak başlangıç ve profesyonel paketlerimize dahil olan gelişmiş çözümlerle ihtiyacınız olan tüm seçeneklere erişmenizi sağlıyoruz. 

8. Alan Adı ve Hosting Alın

Alan adı, markanızın hedef kitlenize açılan kapısıdır. Bu sebeple sizi anlatan, akılda kalıcı ve hedeflerinize uygun alan adı seçimleri yapmalı ve adınızı da kaydettirmelisiniz. Sitenizi barındıracağınız web hosting hizmeti firmasının güvenilir ve doğru bir seçim olduğundan emin olmalı, kesintisiz hizmetin kapılarını aralamalısınız. 

9. Web Sitenizi Geliştirin

E-Ticaret siteniz, hedef kitlenizi hareket geçiren yerdir. Bu nedenle aşağıdaki önemli noktaları atlamamalısınız;
•    Profesyonel ve özelleştirilmiş tasarımları tercih edin.
•    İnternetten ürün satmanın başarısının gizli kahramanı SEO’yu unutmadan SEO dostu bir yapı oluşturun.
•    Akıllı telefon kullanımı oranlarını dikkate alarak mobil uyumlu bir site tasarlayın. 
•    E-Ticaretin olmazsa olmazlarından çoklu dil seçeneğini sitenize ekleyin.
E-Ticaret sitenizi en verimli şekilde yönetmenizi sağlayacak çözümleri için bizimle iletişime geçebiliriz. 

10. Web Sitesinin Güvenliğini Sağlayın

Güvenlik her e-ticaret sitesinin ziyaretçilerine sunması gereken bir unsurdur. Web sitenizin güvenilirliği sizi kitleniz karşısında güçlü kılarken markanıza daha çok yönelmelerini sağlar. Bu nedenle SSL sertifikası kullanarak site güvenliğini sağlamalı ve güvenli ödeme seçenekleri eklemelisiniz.

11. Sadakat Programı Oluşturun

Sadakat programları, size sürekli gelen müşterinizi ödüllendirmek üzerine kurulu sistemlerdir. Genellikle müşterilerin ücretsiz kayıt olabilecekleri ve para harcadıkça puan kazanacakları sistemlerdir. Bu tarz programlar kişilerin e-ticaret sitesinden daha çok alışveriş yapmasına, dolayısıyla satışların artmasına yardımcı olur. Daha sonrasında ücretli abonelik modelleriyle birlikte hedef kitlenizi elinizde tutarken marka sadakatini de artırabilirsiniz. 

12. Ayrıntılı Ürün Kataloğu Oluşturun 

Çevrimiçi alışveriş yapanlar, web sitesinde ayrıntılı ürün bilgileri olmasını isterler. Bu nedenle ürünlerinizin yüksek kaliteli görselleri ve detaylı açıklamalarını onlara sunmalısınız.

13. Rekabetçi Fiyatlar Sunun 

Ürün veya hizmetlerinizin fiyatları yanında indirim ve promosyonları da planlamalısınız. Hedef kitleniz rakiplerinizin fiyatlarına kolayca erişeceğinden rekabetçi fiyatlar sunmaya dikkat etmelisiniz.

14. Lojistik ve Kargo Ağınızı Kurun

Eğer bir ürün satıyorsanız nakliye ve kargo süreçleri müşteri deneyimini etkileyen önemli bir unsurdur. Lojistik ve kargo firmalarıyla anlaşmalarınızı doğru şekilde yapmalı ayrıca iade politikalarınızı da oluşturmalısınız. Lojistik ve tedarikçi entegrasyonlarımız sayesinde ağınızı güvenli şekilde kurabilirsiniz.

15. Müşteri Desteği Oluşturun

E-Ticaret firmaları arasında farkınızı iletişimle de gösterebilirsiniz. İletişim süreklilik açısından çok önemlidir. Hedef kitlenizin size kolay ulaşmasını sağlamalısınız. Sıkça sorulan soruları cevaplayan bir bölüm, WhatsApp hattı, müşteri hizmetleri gibi araçları kullanabilirsiniz.

16. Geri Bildirimlere Önem Verin

Müşterilerinizden her zaman geri bildirim toplayın. Sizin neyi doğru neyi yanlış yaptığınızı bir dış göz olarak en iyi onlar söyleyecektir. Hedef kitlenizden aldığınız geri bildirimlere göre web sitenizden iş yapış şeklinize kadar tüm süreçlerinizde iyileştirmeler yapmalısınız.

17. SEO Çalışmalarına Önem Verin

SEO çalışmaları, e-ticarette sizi rakipleriniz karşısında bir adım öteye götüren önemli bir faktördür. SEO çalışmaları yapmadan e-ticaret ile internetten satış yapmak mümkün olmaz. Ancak SEO çalışmalarının tek seferlik olmadığını bilerek hareket etmelisiniz. Değişen şartlara bağlı olarak sürekli optimizasyon yaparsanız fark edilebilirliğiniz daha çok artacaktır. T-Soft olarak sunduğumuz arama motoru optimizasyonu ile profesyonel bir şekilde SEO çalışmalarınızı yürütebilirsiniz.

18. Sosyal Medya Varlığınızı Devam Ettirin

Çevrimiçi dünyanın en önemli argümanlarından olan sosyal medya araçlarını kullanımınız, markanızın rakipleriniz karşısında farkını ortaya koyan bir unsur olacaktır. Ürün ve hizmetlerinize göre sosyal medya profilleri oluşturmalı, düzenli yazılı veya görsel içeriklerle desteklemelisiniz.

19. Analitik Araçlar Kullanın

Google Analytics gibi analitik araçları web sitenizle entegre etmeli, site trafiğini ve dönüşümleri izlemelisiniz. Araştırma sonuçlarınızı, sosyal medya paylaşımlarınızdan ürün ve hizmet sunumlarınıza kadar her sürecinizi daha iyi hale getirmek için kullanmalısınız.

20. Pazarlama Faaliyetlerinizi Yönetin

Sosyal medya ve dijital reklam kampanyaları ile kendinizi tanıtmaya önem vermelisiniz. Ürün ve hizmetlerinize uygun pazarlama araçları, hedef kitlenize daha kolay ulaşmanızı sağlayacaktır. Sadece dijital araçlarıyla değil, geleneksel pazarlama araçlarıyla da faaliyetlerinizi destekleyebilirsiniz. Örneğin kayıtlı müşterilerinize düzenli e-posta göndermekle onların indirim, kampanya ve yeniliklerden haberdar olmalarını sağlayabilirsiniz.

21. Alışveriş Deneyimini Kişiselleştirin

Kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi, satışlarınızı artıran önemli bir unsurdur. Hedef kitlenizin sitenizdeki etkinlik ve satın alma geçmişlerine göre kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunmalısınız. Bu durum onların yeni ürünleri tanımasını veya ilgi duyduğu ürünleri satın almasını sağlayacaktır.

22. İş Ortaklıkları Kurun

İş ortaklıkları ve affiliate pazarlama programları, sizin girmediğiniz pazarlarda dahi satış yapma ihtimalinizi arttıracaktır. Bu nedenle diğer markalarla olan ilişkilerine önem vererek anlaşmalar yapmalısınız. 

23. Veri Güvenliğine Önem Verin

Güvenilir web siteleri, kişilerin alışveriş için ilk tercih ettikleri yerler arasındadır. Özellikle müşterinizin verilerini korumaya özen göstermelisiniz. Günümüzde müşteri verilerini koruyamamış web sitelerin marka imajı oldukça sarsılmaktadır.

24. Web Sitesi Performansını İzleme 

Web sitenizin hızını ve performansını her zaman izleyin. Bu göstergeler size olası sorunların yerini belli edecektir. Sorunlarınızı ne kadar çabuk çözerseniz başarıya bir adım daha yaklaşırsınız. Çevrimiçi dünyada hızlı olmak çok önemlidir. Bunu bilerek web sitenizi takip etmelisiniz.

25. Benzersiz Müşteri Deneyimi Yaratın

Müşterilerinizin değer verdiği ve başkalarına da gönderdiği paylaşımlar yapmaya dikkat edin. Video, ses, hikâye, müşteri yorumları veya kişiselleştirilmiş mesajlara önem vererek bu deneyimi üst seviyeye taşıyabilirsiniz. 
T-Soft olarak sunduğumuz çözümlerle hedef kitlenize yüksek müşteri memnuniyeti temelinde mükemmel bir deneyim sunma imkanınız olur. Standart çözümlerimiz yanında tamamen size özel sunduğumuz çözümlerle benzersiz müşteri deneyimi yaratabilirsiniz. 

26. Acil Durum Planları Yapın

Öngörülemez bir dünyada yer alıyorsunuz. Bu açıdan olası krizlere ve acil durumlara karşı hazırlıklı olmalısınız. Örneğin; verilerinizi kayıt altına almalı, olası kayıplarınızı minimuma indirmelisiniz.

27. Büyüme ve Genişleme Planları Yapın

Hedef pazarınızı sürekli inceleyerek yeni ürünler geliştirmelisiniz. Rakipleriniz karşısında her zaman bir adım önde olmak, sizi başarıya götüren bir adım olacaktır. 

28. Kaynaklarınızı İyi Yönetin

İnsandan paraya, bilgiden donanıma kadar tüm kaynaklarınızı en optimum şekilde yönetmelisiniz. T-Soft olarak elinizdeki kaynakları en iyi şekilde yönetmenizi sağlıyoruz. Bu sayede size yalnızca ana amacınıza yönelmek kalacaktır.

29. Sürekli İyileştirme Yapın

Web sitenizden sosyal medyanıza, reklamlardan stratejilerinize kadar tüm süreçlerinizi sürekli gözlemlemeli ve sürekli iyileştirmeler yapmalısınız. Başarılı kampanyaların performanslarını ölçerek benzer tarzdaki kampanyalara yönelebilirsiniz. Ayrıca gerektiğinde işe yaramayan stratejileri bırakmayı da bilmelisiniz. 

30. Sürdürülebilirlik ve Değer Oluşturma

Marka bilinirliği ve marka değeri, rakipleriniz arasında öne çıkmanızı sağlayan unsurlardır. Hedef kitlenize değer yaratan paylaşımlar yapmalı, güncel eğilimleri takip etmeli ve bir bütün olarak marka değerinizi desteklemelisiniz. 

Başta da dediğimiz gibi başarılı bir e-ticaret sitesi kurmak zaman ve çaba gerektirir. Sürekli öğrenmeye ve sürekli iyileştirmeye açık olmalısınız. Değişimlere uyum sağlayarak müşteri memnuniyetini ön planda tutan stratejilerle hareket etmelisiniz. Sonrasında zaten başarı sizi takip edecektir.

T-Soft olarak 20 yıllık deneyimimiz ve tecrübeli ekibimizle sizlere gelişmiş hizmetlerimizi sunuyoruz. E-Ticaret yolculuğunuzun her adımında yanınızda olarak en iyiyi elde etmeniz için sürekli kendimizi ve hizmetlerimizi yeniliyoruz. Binlerce markanın tercihi T-Soft E-Ticaret Çözümleri ile güvenli, kullanıcı dostu ve size göre özelleştirilmiş bir e-ticaret alt yapısı yaratıyoruz. E-Ticarette başarılı olmanız için ihtiyacınız olan çözümler için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Eklenme Tarihi: - Güncellenme Tarihi:

Öne Çıkan Makaleler