E-Pazarlama Nedir? T-Soft e-ticaret
Size nasıl yardımcı olabiliriz?

E-Pazarlama Nedir?

İnternet kullanımının yaygınlaşması ve iş hayatında kullanılmaya başlanması ile birçok iş alanının geleneksel yöntemlerini değiştirmiş ve e-business denilen kavram ortaya çıkmıştır.
 
Ayrıca elektronik ortamlarda alışveriş diğer geleneksel yöntemlere göre çok daha popular hale gelmiştir. Internet üzerinde iş yapmanın başlıca avantajlarını söyle sıralayabiliriz:
 
* Çok daha büyük bir kitleye ulaşabilme imkânı
 
* Uzak mesafelere hızlı ve kolay ulaşabilme
 
* Müşteriyle daha yakın ilişki kurabilme
 
* Masraflarda azalma
 
* Zamandan kazanma
 
E-pazarlama geniş anlamıyla bir çok dallara ayrılır ve ne bir site yapıp onun reklamını yapmak ne de bir siteye banner yerleştirip görüntülenmesini sağlamak değildir. Verimli bir e-pazarlama kampanyası bir çok değişken yaklaşımın ortaklaşa şirket stratejisi ile entegre yürütülmesi ile sağlanır. Bu yüzden e-pazarlama sitenin arama motorlarına göre optimizasyonunu buna ek olarak arama motorları reklamlarının yönetimini, diğer sitelerdeki banner kampanyalarının hazırlanması ve yönetimi, eldeki veriler ile e-mail pazarlama stratejilerinden oluşur.
 

E-Pazarlama Nedir

Pazarlama, müşterilere veya potansiyel müşterilere ulaşarak onlara şirket, marka, ürün ve servisler hakkında bilgi vermek için yürütülen çabalardır. Bu ayrıca müşterilerin veya potansiyel müşterilerin ihtiyaçlarını daha iyi anlamak ve ona göre geleceğe yönelik kararlar alabilmeyi de kapsar. Bilgi çağı öncesi toplumlarda pazarlama, çoğu zaman müşterilerle yüz-yüze teması gerektirir. Bu tip aktiviteler belirli bir yatırımı (insan gücü, reklâm harcamaları vb) zorunlu kılar. Bilgi toplumundaysa her şey bilgi çağı öncesi toplumlara göre çok hızlıdır. İnternette pazarlama hem daha hızlı sonuç veren, hem daha ucuz ve hem de daha doğru sonuçlar verebilme özelliklerine sahiptir. İnternet üzerinden pazarlama:
 
* Firmaların dünya pazarlarına ulaşmalarına
 
* Çok daha az masrafa
 
* Müşterilerin kişisel ihtiyaç ve zevkleri doğrultusunda hizmet sunmaya
 
* Otomasyonla, fiziksel dünyada vakit kaybına sebep olan haberleşme ve bilgilendirme işlemini kolaylaştırmaya ve Her gün, kesintisiz 24 saat hizmet sunmaya olanak tanıyor.
 
Her büyüklükteki ve sektördeki firma, internet ve e-pazarlama sayesinde, kendilerinden büyük rakipleriyle yarışıp, büyük pazarlarda yerlerini alıyor ve büyük karlar elde edebiliyorlar. Bu yüzden internet, bütün girişimciler tarafından önem kazanmaya ve kullanıcı kitlesini genişletmeye devam etmektedir.

E- Pazarlamadaki Yöntemler

Bütünleşik olarak internet üzerinde bir iş alanı kendisini duyurabilmek için aşağıdaki yöntemleri kullanır: * Web siteleri
 
* Arama motorları
 
* Banner gibi internet reklâmları
 
* Bağlılık, referans ve üyelik programları
 
* E-posta
 

 
Bu doğrultuda firmalar sitelerine karşı müşterinin ilgisini canlı tutmak için aşağıdaki yöntemleri uygularlar;
 
* Ana sayfada favori ürünleri öne çıkarmak.
 
* Müşterilere detaylı arama opsiyonları ile aradıklarına hızlı ulaşmalarını sağlamak.
 
* Özel günlerde indirimler ve promosyonlar vermek. Örneğin; Anneler Günü v.b.
 
* İçeriksel entegrasyon ile ürün satışlarını verdiğiniz içerik ile ilintili hale getirmek.
 
* Kişiselleştirme imkânı vererek kişilerin kendilerine ait bir alanları olmasını sağlamak.
 
* Hatırlatma, arkadaşlarım veya özel günlerim gibi kullanıcıyı siteye tekrar getirici uygulamalar geliştirmek.
 
* Hediye opsiyonu ve hediye önerileri ile içeriği zenginleştirmek.
 
* Yarışmalar düzenleyerek sitenize üye olunması konusunda kullanıcıları teşvik etmek.
 
* Hedefli e-posta ile kullanıcıları yeniliklerden ve yeni ürünler ile kampanyalardan haberdar etmek.
 
* Özel uygulamalarla sitenizin iyi müşterilerine ekstra indirim veya promosyon uygulamaları sunmak.
 
* Arada bir anketler düzenleyerek kullanıcıların psikolojilerini, fiziksel durumlarını, ihtiyaç ve isteklerini tespit etmek.
 
* Interaktif özellikler koyarak alışverişi heyecanlı ve eğlenceli bir hale getirmek.
 
* Kullanıcıları bir topluluk haline getirip bir şeylerin parçası oldukları hissini yaratmak.
 
* Sitenizi destekleyici faaliyetleri olan yan iş kolları ve diğer sitelerle ortaklaşa programlar düzenlemek.
 
* Çağrı merkezlerinin, mutsuz müşterileri sadık bir müşteriye dönüştürecek şekilde kurmak.
 
* Siteyi güncel tutarak ziyaretçilerin siteye ilgilerini kaybetmemelerini sağlamak.
 

 
Hazırlayan: Sami GÜNGÖR

Yazan:
Görevi: Destek Birimi
Şirket: T-Soft E-Ticaret