KAMPANYA YÖNETİMİKAMPANYA YÖNETİMİ
Farklı kampanya seçenekleri ile rakiplerinizden ayrılın!

Her geçen gün yeni müşterilere ulaşmak daha çok maliyetli bir hale gelmektedir. E-Ticaret siteleri yaygınlaştıkça reklam maliyetleri de buna paralel olarak artmaktadır.

E-Ticaret siteleri için müşteriye ulaşmak bu kadar zor olduğuna göre o zaman siteyi ziyaret eden müşteriye bir şekilde satış yapabilmenin yolları için çok düşünmek, projeye göre stratejiler uygulamak gerekmektedir.

T-Soft e-ticaret yazılımı, birbirinden farklı kampanya modülleri ile ziyaretleri satışa dönüştürmekte, satış hacimlerini de kat be kat artırabilmektedir. Nasıl bir ziyaretçiye satış yapmak önemli ise, e-ticaret sitesinden bir ürün almak üzere olan müşteriye, cazip teklifler sunarak bir kaç ürün daha satmak ta o kadar önemlidir.

Kampanya fikirleri, insanın hayal gücü kadar farklı olabilmektedir. Fakat yazılımlar bir kurgu ile yapıldığı için, bu fikirlerin bir yazılımda toplu bir şekilde olabilmesi mümkün değildir. Her fikir, detaylı bir şekilde, planlanarak, diğer kampanya seçenekleri ile çakışan noktaları irdelenerek, her ihtimal göz önüne alınarak bir kampanya modülü olarak tasarlanmalı ve hazırlanmalıdır. Zaman zaman bu kampanya fikirlerinin her birinin yapılması aylarca zaman alabilmektedir.

Bu konu bu kadar önemli olduğuna göre, bizim yazılımımızda en harika, en mükemmel, en süper kampanyalar var diyerek, konuyu geçiştirmek te, o keyifli kelimelerin tam zıddı kadar boş anlamlar ifade etmektedir. Bir yazılımın sunduğu, her bir kampanya seçeneği tüm opsiyonları ile birlikte ayrıntılı bir şekilde müşterinin bilgisine sunulmuyorsa, burada büyük bir soru işareti oluşmaktadır.

T-soft e-ticaret sisteminde, yapılabilen kampanya seçenekleri ve kapsamları aşağıda ayrıntılı bir şekilde bilginize sunulmaktadır.

  1

Çok Al Az Öde

Farklı yazılımlarda olmayan, T-Soft e-ticaret yazılımını mükemmelleştiren kampanya modellerinden birisidir. Müşteriye üründen bir tane almak yerine, daha çok al, daha az öde mesajı verir. adet arttıkça oransal olarak birim ürün başına düşen maliyet azalacağı için müşterinin daha fazla ürün alma olasılığı artar. Bir müşteriye daha fazla adet ürün sattırabilme özelliğine sahip yegane kampanyadır.
Kampanya ile ilgili detaylı bilgi için Tıklayınız
  2

Üye Ol İndirim Çeki Kazan

Siteye üye yapmayı teşvik amaçlı kullanılan kampanya seçeneklerindendir. Ziyaretçinin siteye üye olması durumunda kendisine bir hediye çeki tanımlama esasına dayanır, bu şek ile müşteri daha ekonomik bir bedel ile siparişini tamamlayabilir. Bu indirim çekini tercihe göre istenirse, üye olunduğu anda, istenirse de üye ilk alışverişi tamamladıktan sonra üyeye gönderilebilme özelliği de e-ticaret sitesi yöneticisi tarafından ayarlanabilmektedir.
Kampanya ile ilgili detaylı bilgi için Tıklayınız
  3

Tutarsal İndirim Kuponu Oluşturabilme

Oluşturulan bir indirim kuponu ile sepet tutarı üzerinden belirli sabit bir değer ile indirim sağlanır. Sipariş tutarı ne olursa olsun, o rakam kadar indirim sağlanır. Oluşturulan kuponda, her üyeye bir kere kullanma kriteri getirilebilir veya belirli bir sayıda çek oluşturularak ilk kullananların alması sağlanabilir. Kuponun belirli bir kategori, belirli bir marka veya belirli bir ürün için geçerli olması gibi şartlar sağlanabilir. Kupon belirli bir tutar üzerinde siparişlerde geçerli olabilir. Sepette bulunan ürün sayısının bile belirli bir sayı altında olmaması bir kural olarak belirlenebilir.
  4

Hediye Paketine Ücret Tanımlayabilme

Hediye paketleri ile müşterinin ürünü özel bir ambalajda alması sağlanabilmektedir. Bu hediye paketinin elbette bir maliyeti bulunmaktadır, bu bedel kimi zaman, e-ticaret sitesi için tolere edilebiilir bir değer olamayabilmektedir. Bu yüzden ayarlanabilen bir değer girilerek hediye paketinin tercih edilmesi durumunda bu bedelin de müşteriden tahsil edilmesi sağlanabilir, bu sayede hem daha kaliteli bir paket sunulabilir hem de bu paket tercih edildiğinde bir gelir de elde edilebilir.
  5

Müşteriye Ürün Bazında Özel Fiyat Tanımlayabilme

Bazı müşterilerin site içerisindeki tüm ürünler değil de, bir iki özel ürün, bir iki özel kategori veya bazı markalarda daha iyi fiyatlarla ürünü alabilmesine imkan sağlanmak istenebilmektedir. Tüm ürünlerde yapılan fiyat değişiklikleri bazı ürünlerin satışından ciddi zararlar yapılmasına sebep olmakta, çünki her ürünün kar oranı aynı olmamaktadır. Bu kampanya modeli ile buna imkan tanınmakta bunu yapabilmek içinde gruplar oluşturularak, her üyede tekrar aynı tanımlamalar yapmaya gerek kalmamaktadır.
  6

Oransal İndirim Kuponu Oluşturabilme

Oluşturulan bir indirim kuponu ile sepet tutarı üzerinden belirli bir yüzdesel oran ile indirim sağlanır. Oluşturulan kuponda, her üyeye bir kere kullanma kriteri getirilebilir veya belirli bir sayıda çek oluşturularak ilk kullananların alması sağlanabilir. Kuponun belirli bir kategori, belirli bir marka veya belirli bir ürün için geçerli olması gibi şartlar sağlanabilir. Kupon belirli bir tutar üzerinde siparişlerde geçerli olabilir. Sepette bulunan ürün sayısının bile belirli bir sayı altında olmaması bir kural olarak belirlenebilir.
  7

Sepette Özel Fiyatlı Ürün Teklifleri

Çok özel kampanya seçeneklerinden biri olan bu özellik, normal hayatta süpermarketlerde kasada alışverişin hemen öncesinde pratik sakın vb. çok düşünmeden satın alınabilecek ürünlerin bulunup, bu şekilde ciddi cirolar elde edilebilmesinden yola çıkılarak, e-ticaret sitelerine uyarlanmıştır. Ürün satın almadan hemen önce sepette bulunan müşteri, burada dikkatini çeken, bir kaç aksesuar veya pratik ürünü satın almak isteyebilecektir. Bu sayede, müşteri bu ürünlerde çok fazla fiyat gözetmeyecek, ürünlerin satışı da karlı olabilecektir.
  8

Arkadaşını Getir İndirim Çeki Kazan

Bir üyenin başka bir üyeyi e-ticaret sitesine getirmesini sağlamak için, davet eden üyenin daveti ile e-ticaret sitesine kayıt olan veya alışveriş yapan müşterinin işlemi tamamlamasına müteakip davet eden kişiye bir indirim çeki gönderilmesini sağlar. Bu gönderilen indirim çeki de belirli bir tutarın üzerindeki siparişlerde geçerli olabilir, böylece davet eden kişinin kullandığı indirim çekinin olduğu siparişten zarar edilmemesi sağlanabilir.
  9

Tedarikçi bazında havale indirimi

Belirli bir tedarikçiden aldığınız ürünlerde, havale ile yapılan ödeme durumunnda, bir iskonto tanımlayabilirsiniz. Böylece ürünün tedariğini sağladığınız yerden size sunulan bir imkan var ise, veya peşin olması durumunda bu tedarikçi size çok özel fiyat imkanı sunuyorsa, siz de bu imkanı bir satış fırsatı olarak değerlendirebilir ve sadece o tedarikçiden gelen ürünlerde, havale ile sipariş verilmesi durumunda, özel bir fiyattan ürün satışını sağlayabilirsiniz.
  10

İlk Alışverişini Tamamla İndirim Çeki Kazan

Farklı bir kampanya modeli olarak geliştirilen bu senaryoda, müşterinin siteden alışveiriş yapması teşvik edilmekte, ilk alışverişi yaptığı zaman kazandığı indirim çeki ile bir alışveriş daha yapması bir bakıma garanti altına alınmaktadır. T-Soft müşterilerinin kullanabildiği etkili kampanya senaryolarından birisidir.
Kampanya ile ilgili detaylı bilgi için Tıklayınız
  11

Müşteri Bazında İndirim Tanımlayabilme

Bazı sadakatli müşteriler için, siteden sürekli alışveriş yapmalarının bir ödülü olarak ürünler her zaman daha özel bir fiyattan alabilmeleri sağlaabilmektedir. Bunun için üye grupları oluşturulup, bu gruplara özel fiyatlar tanımlanıp, ilgili üyeler uygun gruplara bağlanabilmektedir. Sadakatli müşteriler, reklam maliyeti olmadan siteye gelip alışveriş yaptıkları için bu maliyetler de göz ününe alınarak iyi fiyatlarla siteye bağlanabilmektedirler.
  12

Belirli Tutarın Üzerinde Kargo Ücretini Kaldırabilme

Herhangi bir ürün sipariş vermeye karar vermiş müşteriye daha fazla ürün satabilmek için yapılabilecek bir kampanya modeli de oldukça yaygın kullanılan belirli bir tutarın üzerinde olan siparişlerde kargo ücreti alınmayabilme özelliğidir. Sipariş bedeli belirtilen rakamı aştığında, kargo ücreti alınmayacaktır. T-Soft e-ticaret sisteminde hem bayilere hem de perakende müşterilere satış yapan e-ticaret sitelerinde bu ayar her iki durum için ayrı ayrı yönetilebilmektedir. Yine birden fazla kargo ile çalışan sitelerde, her kargo firması için farklı bir ücretsiz kargo değeri verilebilmektedir.
  13

Müşterinin Hediye Paketi İsteyebilmesi

Hediye paketleri ile müşterinin ürünü özel bir ambalajda alması sağlanabilmektedir. Müşteri sepet sayfasında, böyle bir tercihi var ise, sipariş ettiği ürünler içerisinde, ürün bazında bu tercihi iletebilmekte, bir hediye notu varsa bu notu da belirtebilmektedir. Bu sayede e-ticaret sitesinden aldığı ürünü bir başkasına hediye etmek isteyen müşteriler için site bir tercih sebebi olabilmektedir. Basit gibi görünen bu ayrıntının olmaması, buna önem veren müşterinin alışveriş yapmamasına sebep olmaktadır.
  14

Kategoride Ürün Alana İndirimli Ürün

Bir kategoride bulunan ürünlerde, belirli bir sayıda ürün alan müşterinin bu sayıdan bir sonraki alacağı üründe belirli yüzde oranında iskonto almasını sağlar. Örneğin Bilgisayar kategorisinde 2 ürün alana 3.ürün yüzde 40 indirimli olarak verilebilir. Verilen indirimli ürünlerin sayısı birden fazla da olabilmektedir. Örneğin Elektronik kategorisinde 2 ürün alana, 3.aldığı ürün %30 indirimli, 4.aldığı ürün %40 indirimli olabilir hatta 5.aldığı ürün de %50 indirimli olabilir.
  15

Alışveriş Tutarına Göre Artan Taksit Seçenekleri

E-Ticaret sitesinde müşterilere vade farksız taksit imkanları sunulup, bu imkanların belirli sipariş tutarında kullanılabilir olması sağlanabilmektedir. Örneğin 100 TL üzeri siparişlerde vade farksız 2 taksit imkanı, 150 TL üzeri siparişlerde vade farksız 6 taksit imkanı sağlanabilir. Bu kampanya modeli her banka için ayrı ayrı yönetilebilmektedir. Örneğin tüm kartlarda vade farksız 3 taksit imkanı ve 100 TL üzeri siparişlerde akbanka özel vade farksız 6 taksit imkanı
  16

Ürün Bazında Farklı Kredi Kart Oranları Tanımlayabilme

Bazı ürünlerin kar marjları diğerlerine göre fazla olabilmekte, bu ürünlerde daha esnek vadelendirme koşulları ile satış yapabilme imkanı doğabilmektedir. t-soft e-ticaret sistemi kullanıcıları bu fırsatı bir kampanya olarak değerlendirebilmektedir. Örneğin: HP bilgisayar ürünlerinde vade farksız 12 taksit imkanı sunulurken, diğer ürünlerde böyle bir seçenek bulunmayabilir veya taksit vade farkı ile sağlanabilir.
  17

Kargo Ücretsiz Ürünler Tanımlayabilme

Bazı ürünlerde kar marjı diğer ürünlere göre daha yüksek olabilmekte, bunu bir kampanya fırsatı olarak değerlendiren e-ticaret siteleri, ilgili ürünün sipariş verildiğinden kargo ücretinin alınmayabileceği şeklinde bir teşvik yöntemi uygulayabilmektedirler. Bu sayede müşteri o ürünü alma kararını daha çabuk verebilmektedir. O üründe kargo ücretinin olmadığı site içerisinde ürünlerin listelendiği sayfalarda küçük simgeler ile gösterilebilmekte, müşterinin bunun farkında olması sağlanabilmektedir.
  18

İndirim Kuponu ile Hediye Ürün Verebilme

Özel bir kampanya seçeneğidir. Müşterileri teşvik amaçlı e-posta gönderimlerinde veya farklı mecralarda dağıtılan hediye çekleri ile, siteden yapılan alışverişlerde daha önceden belirlenmiş bir hediyenin müşteriye verilebilmesini sağlar. bu hediye çekinin geçerli olabilmesi için, belirli bir siparişin üzerinde olması, belirli bir kategorideki ürünün sipariş verilmesi şartı, siparişte en az belirli sayıda bir ürün olması şartı, belirli tarihler arasında geçerli olabilmesi gibi farklı şartlar konulabilmektedir. Bu şartlar aynı zamanda bu siparişi satıcı açısından da karlı yapacak kriterler olduğu için oldukça önemlidir.
  19

Puan Sistemi

Yaygın satış teşvik yöntemlerinden puan sistemi ile her müşteriye verdiği sipariş tutarına karşılık gelen bir değerde puan verilerek, bu puanın belirli bir değere ulaştığında, indirim çekine dönüştürülerek müşterinin sipariş bedelinden düşülmesini sağlamaktadır.
Kampanya ile ilgili detaylı bilgi için Tıklayınız
  20

Ürün Bazında Kredi Kartı Tek Çekim Oranları Yönetebilme Özelliği

E-ticaret sitelerinde genelde kredi kartı tek çekim oranları tüm ürünlerde sabit bir değr olarak belirlenir. Fakat altın vb değerli madenlerde çok düşük olan kar marjlarından dolayı o ürüne özel kredi kartı tek çekim oranının %1 veya %2 gibi olması istenebilmektedir, bu gibi durumlar için o ürünlere özel farklı değer girebilme imkanı sağlanmıştır. Tersi bir örnek olarak ta, bazı sektörlerde ürün fiyatları normalde yüksek tutularak, istenen bazı ürünlerde tek çekim için %7 %8 gibi indirimler sağlanarak, tek çekime müşteri teşvik edilmektedir.
Kampanya ile ilgili detaylı bilgi için Tıklayınız
  21

E-Posta Alan Adına Göre Grup İlişkilendirme

Kampanya ile farklı kurum ve şirketler ile özel anlaşmalar yaparak, bu firmaların çalışanlarının veya üyelerinin tamamının belirli ürünleri veya tüm ürünleri özel bir fiyattan alabilmeleri mümkün olmaktadır.
Örneğin Gmail ile yapılabilecek bir anlaşma ile tüm gmail e-posta adresine sahip olanların ürünleri %20 indirimli alması sağlanabilir veya  Akbank ile bir anlaşma yapılarak tüm Akbank çalışanlarının ürünlerin tamamını %30 indirimli alması mümkün olabilir.
Kampanya ile ilgili detaylı bilgi için Tıklayınız
  22

Tamamlayıcı Ürünler

Bir ürün almaya karar vermiş müşteriye ikinci bir ürünü daha eş zamanlı satabilmek için harika bir kampanya modülüdür. Teşvik edici olması açısından, iki ürünün beraber alınma durumunda ikinci ürünün fiyatının liste fiyatına göre bir miktar düşük olması imkanı sağlandığında, müşteriye iki ürün beraber satılmış olur. Ürün detay sayfasında kampanya isimli bir sekmede görünen bu ürünlerde, ürünün liste fiyatının yanında yapılan indirimli fiyatı da görülebilmekte ve sepete eklenebilmektedir. Müşteri sepete ürünü ekledikten sonra kampanyalı ürünlerin birini sepetten çıkardığında, kampanya yapısı bozulmakta, diğer ürün de normal fiyatına gelmektedir.
  23

Ürün Alana Bedava Ürün

Bir kategoride bulunan ürünlerde, belirli bir sayıda ürün alan müşterinin bu sayıdan bir sonraki alacağı ürünü bedava alabilmesini sağlar. Örneğin Bilgisayar kategorisinde 2 ürün alana 3.ürün bedava verilebilir. Verilen bedava ürünlerin sayısı birden fazla da olabilmektedir. Örneğin Elektronik kategorisinde 2 ürün alana, 3.aldığı ve 4.aldığı ürün bedava verilebilmektedir. İstenirse kriter sağlandığında önceden belirlenmiş sabit bir ürün de hediye olarak verilebilir.
  24

Bank Asya Kartı İle Yapılan Alışverişte Ekstrede Yüzde İndirimi

Bank Asya son zamanlarda sanal pos üye işyerleri ile güncel kampanyalar yapmakta,  ve bunu mailing ile kart kullanıcıları ile paylaşmaktadır.  
Kampanya senaryosunda, müşteri ürün siparişini siteden standart süreçlerden geçerek tamamlamakta.  Banka kartından ise  belirli bir yüzde değeri kadar daha düşük çekim yapılacağı belirtilmektedir.   Aynı şekilde de banka da bunu kart kullanıcılarına duyurmaktadır.
Sipariş takibinde yine ürünün liste fiyatından sipariş verilmiş gibi gösterilmekte, sanki indirimi e-ticaret sitesi değil de banka yapıyor gibi bir algı oluşturulmaktadır.
Kampanya ile ilgili detaylı bilgi için Tıklayınız