B2B / B2C Yazılımları e-ticaret T-Soft e-ticaret
Size nasıl yardımcı olabiliriz?

B2B / B2C Yazılımları e-ticaret

B2B ( Business to Business ) / B2C ( Business to Customer ) Yazılımları : e-ticaret

B2B ve B2C yazılımları, gerçekte Crm yani Müşteri İlişkileri Yönetimi ( Customer Relations Management) uygulamasının ilişkili bölümünün genişletilmiş ve odaklanmış halidir diye düşünmek gereklidir. Firmaya kolaylık, izlenebilirlik, ulaşılabilirlik sağlarken diğer yandan Crm verilerinin oluşmasını ve onun tarafından kullanılabilirliğini de sağlamaktadır. Büyük bir emek ve personel tasarrufu sağlayan sistemler bu yönüyle de firma satış- pazarlama maliyetlerini minimumda tutabilme özelliğine sahiptir.

Konumuz olan bu sınırsız href="https://www.tekrom.com.tr" title="E Ticaret">e-ticaret yapılandırması olan B2B ve B2C uygulamaları; çağımızın ulusal ve uluslararası ticaret alanında faaliyet gösteren firmaları için gerçekte olmazsa olmazları arasında yer almaktadır.

B2B sistem, son kullanıcı olmayan alıcılar ve üretici yada ana-ara dağıtıcılar arasında kullanılan işten işe kurulan bilgi sistemleridir. Kanallar arasında iletişim maliyetlerini ve bilgi karmaşasını en az düzeye indirgeyen, kullanıcılarına zaman ve maliyet tasarrufu sağlayan bir sistemdir. Daha çok kurumsal alışveriş ve bayiler arasında kullanımları çok yaygındır. Sipariş sistemleri, ürün lojistik izleme sistemleri, bilgilendirme sistemleri, muhasebe sistemleri firmalar arasında insansız olarak çalışmakta ve kullanıcılarına 7 / 24 çalışma olanağı sağlamaktadır. Böylesi bir bilgi ve alışveriş sistemi kullanıcı firmalarda büyük zaman ve maliyet kazancı sağlamaktadır.

Ülkemizde B2B sistemler daha çok geniş ağ sistemlerine ve bayilik sistemine sahip firmalar tarafından kullanılmaktadır. Örnek olarak su dağıtıcıları ve ana bayiler arasında, Bilgisayar ve Elektronik ürün satıcıları ve mağazalar ile ithalatçı firmalar arasında, tüp bayileri ile ana bayiler arasında yoğunluk vardır. Bunlara ek olarak en önemlisi internet üzerindeki ticaret portallarını da gösterebiliriz. Türkiye de pek yoğun olmamakla birlikte Amerika ve Fransa da tekstil butik sistemleri imalatçı aracı mümessil bazında çok güzel sistemleştirilmiştir ve yaygın olarak kullanılmaktadır. Dev boyutlardaki iş hacimleri bu sistem sayesinde 1-2 kişilik ev ofislerden dahi yapılabilmektedir.

B2C tarafında da e-ticaret sistemi benzer şekilde çalışmakla beraber, küçük bazı sistem değişiklik ve eklentileri devreye girmektedir. Söz konusu olan alıcıların ürün ve hizmetlere internet üzerinden ulaşabilmesidir. İnternet üzerindeki mağazada ürün teşhir edilip satılması olabilir, portallar olabilir veya hizmet satışı olabilir ne olursa olsun sistem ulaşılabilirlik ve rahatlık özellikleriyle çağımızın vazgeçilemez e-ticaret sistemleri haline gelmiştir. Artık tüketiciler aradıkları ürünün tüm özellikleri ve rakip fiyatlara çok kısa zamanda ulaşabilmektedirler. Gerçi bu sistem her ne kadar dünya üzerindeki kar marjlarını çok düşürse de, tüketiciler tarafından yoğunlukla kullanılmakta ve tercih edilmektedir.Bu sistemlerde de önemli olan, müşteri bilgi güvenliği ve finansal sistemlerini kurgulanması hayati bir önem taşımaktadır.

href="https://www.e-ticaret.in" title="E Ticaret">e-ticaret sistemini kurgulamış firmalarda iki farklı yapı göze çarpmaktadır. Ya mevcut iş sistemlerini veya mağazalarını internet ortamında açıp ticari faaliyet gösterirler ürünlerini eleman ve sabit giderleri minimum düzeydeki teşhir yerlerinde satarlar yada sadece sanal iş merkezleri açarlar.Dünyada çok büyük uluslararası ticaret hacimleri 30 yada 40 metrekarelik apartman dairelerinden yapıldığını ve bir yada iki kişilik ekiple yapıldığını bilmek insanı hayrete düşürüyor ( Örnek olarak Amazon.com verilerbilir). Bu nedenledir ki, işletme ve operasyon maliyetleri düşük olan ve sirkülasyonları da yüksek olan bu firmalar gerçek firma ve mağazalardan çok daha uygun fiyatlar ile rekabeti dayanılmaz hale getirmektedirler. Firmaların özellikle bu sistemleri kurgulamak için ayrıca önem vermelerinin nedenlerinden biri de bu rekabet ormanında karşılarına çıkan bu sanal rakiplerdir. Özellikle de tüketiciler tarafında kabul görmüş bu sistemi kurgulamak artık zorunluluk olmuştur.

Birde göz ardı edilemeyecek e-ticaret Crm bağlantısından da kısaca bahsetmek gerekir. Eskiden farkına varmadan kullandığımız klasik href="https://www.tsoft.com.tr" title="E Ticaret">e-ticaret CRM mantığıyla ve o zamanda mükemmel olarak çalışan sistemlerimiz vardı, müşteri adres etiket programında müşterilerimizin kayıtlarını tutardık, bayramlarda bütün müşteri temsilcileri onu kullanırdı.Nokta vuruşlu Printer çalışır, yüzlerce etiket basılır, zarflara yapıştırılır ve postalanır dı değilmi?, aynı şekilde yeni getirilen ürünler veya ürün değişiklikleri ayrıca özenle fakslanırdı iş yapılan kişilere, ya gönderilen adetler? kaç kişiye ulaşılabilirdi? Ama bu sistem çalışıyordu. Günümüz de hangi müşterinin hangi ürünlere ne kadar zaman ayırdığını, hangi ürünlerle ilgilendiğini, hangi sıklıkla hangi ürünleri aldığını biliyor ve bilgi sistemleri sayesinde takip edebiliyoruz ve o ürünlerle ilgili bir değişiklik olduğunda veya benzer ürünlerimiz yada ikame ürünlerde bunu müşterilere otomatik olarak bildirmemiz sadece bir yada iki saniye alıyor hem de masrafsız.

Alım, satım, hizmet ve href="https://www.e-ticaret.in" title="E Ticaret">e-ticaret gelişimlerinin çok kısa zamanda nereden nereye geldiğini gözlemleyip, nereye gideceğini kestirmek ve uygulamak kanımızca bu rekabet ormanında yaşayabilmenin önemli bir kuralıdır. Öncüler hep kazanan taraf olacaktır.Artık href="https://www.tsoft.com.tr" title="B2B">B2B, B2C ve CRM öncü firmaların yenilikleri değil, firmaların standart olmazsa olmazları arasındadır.
Yazan:
Görevi: Destek Birimi
Şirket: T-Soft E-Ticaret